Szybka zupa jarzynowa z brokułem. Wieloskładnikowa zupa jarzynowa

Szybka zupa jarzynowa z brokułem
Wieloskładnikowa zupa jarzynowa 


 
        Zupa jarzynowa z dodatkiem brokuła, ze śmietaną i całą masą warzyw jest doskonała na każdą porę roku. Ostatnio odkryłam w jednym z supermarketów mrożonkę warzywną na wagę 8-składnikową. Zawsze kroiłam samodzielnie warzywa, i trochę czasu przy tym schodziło, a tymczasem takie udogodnienie. 8 mrożonych warzyw, ładnie pokrojonych, czyściutkich. Do tego wszystkiego dorzuciłam jeszcze swoje i wyszła mi pyszna zupka, którą w krótkim czasie powtórzyłam, wcześniej dokupując cały worek sprawdzonej już mrożonki. 
Oczywiście warzywa można przygotować i pokroić samemu, zwłaszcza jak ma się swoje, ale wersja na szybko z mrożonki  wcale nie jest gorsza, a na pewno oszczędzimy sporo czasu.

Składniki: ( na sporej wielkości garnek )
  • mrożonka warzywna 8-składnikowa ( marchewka, pietruszka, seler, por, kalafior, zielony groszek, zielona fasolka szparagowa, brukselka ) ( ok 500 g)
  • garść żółtej fasolki szparagowej ( ja miałam mrożoną z tamtego roku )
  • pół brokuła
  • 2 średnie ziemniaki
  • 3 łyżki makaronu zacierki
  • śmietana 18 % ( ja daję niecałe opakowanie 100 g )
  • 1 łyżeczka mąki
  • 3 łyżki posiekanego koperku
  • sól
  • pieprz
Sposób wykonania: 
  • W garnku zagotowujemy ok 3 litry wody i wrzucamy do niej mrożone warzywa i żółtą fasolkę szparagową . Gotujemy ok 15 minut. Solimy do smaku
  • Po tym czasie do zupy dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki i zacierki. Gotujemy 7 - 8 minut i dodajemy podzielonego na mniejsze różyczki brokuła. Gotujemy ok 5 minut
  • Śmietanę rozprowadzamy z łyżeczką mąki i dolewamy chochelkę wywaru. Dokładnie mieszamy, aby nie było grudek i wlewamy do zupy energicznie mieszając. Zagotowujemy
  • Na koniec dodajemy pieprz i koperek
 

Komentarze

Prześlij komentarz