Makaron z serem i truskawkami

Makaron z serem i truskawkami


 
To nie żaden przepis tylko propozycja albo pomysł na obiad czy kolację albo deser. Ja takie proste jedzenie uwielbiam i zawsze zjadam ze smakiem coś, co przypomina mi dzieciństwo. W lecie jadało się kiedyś głównie dania jarskie z sezonowymi owocami i warzywami. Dziś jest trochę inaczej, ale z miłą chęcią sięgam do dań naszych mam i babć, które inspirowane pysznymi owocami lata, ale też brakami na sklepowych półkach przyrządzały dania proste, a smaczne, do których zawsze chętnie się wraca!
Tym razem do dania użyłam makaronu muszli, takich trochę większych i nafaszerowałam je serkiem. Oczywiście wersja najprostsza jest taka, że gotujemy nasz ulubiony makaron, mieszamy z serem i polewamy sosem truskawkowym. Dziś było trochę urozmaicenia na talerzu, ale smak ten sam:-). 
 


Składniki: ( na 2 porcje )
  • 250 g twarogu
  • 3-4 łyżki gęstego jogurtu
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 3 - 4 łyżki miodu lub cukru
  • makaron muszle ( 24 sztuki )
  • truskawki ok 40 dag
Sposób wykonania:
  • Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu w lekko osolonej wodzie
  • W tym czasie ser rozcieramy widelcem z jogurtem, cukrem waniliowym i 2 - 3 łyżkami cukru bądź miodu
  • Większą część truskawek miksujemy na sos z łyżką miodu, a pozostałe kroimy na cząstki 
  • Makaron odcedzamy i muszle napełniamy twarogiem. Układamy na talerzu i polewamy sosem truskawkowym. Dekorujemy cząstkami truskawek

Komentarze

Prześlij komentarz