Bitki z karkówki w ostrym sosie paprykowym

Bitki z karkówki 
w ostrym sosie paprykowym

 
Z grilla został mi kawałek karczku, więc wykorzystałam go do zrobienia bitek w sosie paprykowym. Danie smaczne i  sycące. Ja podałam go z ziemniakami i fasolką, która tez mi została z dnia poprzedniego, ale doskonale bitki będą się też komponowały z kaszą i ulubioną surówką

 

Składniki:
  • 600 g karkówki
  • 2 papryki czerwone
  • sól
  • pieprz
  • 1 litr wody
  • garść zielonego groszku ( może być mrożony )
  • olej do smażenia
  • łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • 1/3 łyżeczki ostrej mielonej papryki
  • 2 łyżki mąki
Sposób wykonania:
  • Karkówkę kroimy w niezbyt grube plastry i lekko rozbijamy z obu stron. Mięso solimy i oprószamy pieprzem
  • Na patelni rozgrzewamy olej i obsmażamy na nim  z obu stron mięso, aż się zrumieni
  • Zrumienione plastry karkówki przekładamy do gotującej się wody i gotujemy pod przykryciem ok 20 minut
  • Następnie do mięsa dodajemy drobno pokrojoną paprykę i gotujemy kolejne 20 minut. Jeśli zbyt dużo wody odparuje uzupełniamy jej ilość
  • Sos doprawiamy solą i mieloną papryką. Dodajemy zielony groszek i gotujemy ok 10 minut
  • W niewielkiej ilości wody rozprowadzamy mąkę ( tak aby nie było grudek ) i wlewamy do sosu mieszając go. Zagotowujemy

Komentarze

  1. Ja wybieram z ziemniakami i fasolką :) Pyszny pomysł na bitki, lubię takie potrawy w ostrym sosie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam dzisiaj na obiadek. Wyszły przepyszne!!! Uwielbiam Pani przepisy!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz