Wiosenna zupa jarzynowa ze śmietaną

Wiosenna zupa jarzynowa ze śmietaną


Pojawiają się coraz to nowe nowalijki. Dziś kupiłam już kalarepkę, kalafiora, młodą marchewkę i kapustę włoską. Nowe ziemniaki gotuję już od jakiegoś czasu. Tak w ogóle na bazar pojechałam po rabarbar, a przywiozłam cały koszyk warzyw, bo jak tylko zobaczyłam kalarepkę to od razu zamarzyła mi się wiosenna delikatna zupa jarzynowa. Po powrocie do domu od razu zabrałam się za gotowanie zupy. Pyszności.

 

Składniki:
  • 2 duże młode marchewki
  • kawałek kapusty włoskiej
  • kilka różyczek młodego kalafiora
  • 4 średnie nowe ziemniaki
  • 1 niewielka kalarepka
  • kawałek selera
  • kawałek pietruszki
  • garstka zielonego groszku ( może być mrożony )
  • 3 łyżki śmietany ( 18 % )
  • 1 płaska łyżeczka mąki
  • 2 - 3 łyżki zacierek
  • 2 łyżki koperku
  • sól
  • pieprz
Sposób wykonania:
  • Pietruszkę, marchewkę i seler obieramy i tniemy na krążki , a seler w kosteczkę
  • W garnku zagotowujemy ok 2 litry wody i wrzucamy do niej w/w warzywa. Gotujemy ok 5 minut. W czasie gotowania, gdyby zupa wydawała sie nam za gęsta można dolać trochę wody )
  • Następnie do gotującej się zupy dorzucamy ziemniaki pokrojone w kosteczkę, kalarepkę pokrojoną w słupki, różyczki kalafiora, groszek oraz zacieki. Gotujemy ok 10 minut
  • Zupę doprawiamy w międzyczasie solą, a po 10 minutach dorzucamy kapustę pokrojoną na małe kawałki i gotujemy jeszcze ok 5 minut
  • Śmietanę mieszamy z mąką na gładko, a następnie dolewamy do niej nieco gorącego wywaru i wlewamy do zupy. Mieszamy. Zagotowujemy 
  • Zupę doprawiamy pieprzem
  • Na talerzu zupę posypujemy drobno posiekanym koperkiem

Komentarze

Prześlij komentarz